Nemáte čas a priestor čakať na katastri nehnuteľností? Vyskúšajme rezervačný systém na katastri nehnuteľnosí, ktorý spustilo Ministerstvo vnútra SR v roku 2021.
Prostredníctvom elektronického rezervačného systému si každý občan z pohodlia domova môže pred návštevou katastra zvoliť konkrétny dátum a čas, kedy kataster navštívi. Novinka sa týka aj vybavovania dokladov. Občan si v prvých krokoch zvolí agendu, oddelenie a nakoniec presný čas návštevy.
Postup rezervácie je jednoduchý, zvládne to určite každý návštevník katastra. Poďme sa na to spolu pozrieť. Keďže ako realitná kancelária využívame hlavne služby katastra, pripravili sme pre vás jednoduchý návod na obsluhu rezervačného systému.
Rezervačný systém katastra nehnuteľností nájdete na stránke Ministerstva vnútra SR v časti E-služby: Rezervačný systém
Po otvorení Rezervačného systému si zvolte možnosť “Ostatné agendy”
Dostanete sa na stránku s inštrukciami, ktoré si prečítajte a následne kliknite na “Pokračovať”
V ďalšom kroku si vyberiete službu, ktorú chcete využiť. Do okienka môžete začať písať klúčové slovo, vyrolujú sa vám možnosti a vy si zvolíte “Podateľňa katastra”. Alebo zvoľte “Iný spôsob vyhľadania služby” ako ukazuje zelená šípka a po rozkliknutí rozbalovacieho zoznamu kliknite “Kataster” a “Podateľňa”.
Zvolte možnosť “Podateľňa”
Vypíšte svoje osobné údaje a kliknite na “Pokračovať”.
Začnite písať mesto, kde sa nachádza kataster a vy si tam chcete rezervovať termín.
Napríklad “Senec” a kliknite na vami vybrané konkrétne pracovisko.
Vyberte si konkrétny deň a kliknite na “Pokračovať”.
Vyberte si konkrétny čas a kliknite na “Pokračovať”.
Vypíšte svoje kontaktné údaje, na ktoré vám príde PIN rezervácie.
Skontrolujte si svoje osobné údaje. V prípade, že je všetko v poriadku, potvrďte rezerváciu.
Po potvrdení rezervácie sa vám vygeneruje PIN Vašej rezervácie.
Následne obdržíte SMS a email o úspešnej rezervácii spolu s PIN rezervácie.
Hotovo. Už iba prísť včas na zvolený termín a miesto, pristúpiť ku kiosku, zadať PIN rezervácie, ktorý vám bol poslaný v SMS a emaile. Vyvolávací systém vám vytlačí lístok s poradovým číslom.
POZOR! Rezervácia je platná pre konkrétnu osobu, ktorej meno a priezvisko musí byť zhodné s dokladom totožnosti. Taktiež je PIN rezervácie časovo platný iba 15 minút pred a 15 minút po rezervácii.
Zrušenie rezervácie
V prípade, že chcete zmeniť termín alebo rezerváciu zrušiť, aktuálne je to možné iba cez callcentrum Ministerstva vnútra SR. Na email callcentrum@minv.sk napíšete požiadavku k zrušenie termínu a ministerstvo termín zruší. Dúfajme, že aj táto služba sa časom zautomatizuje a zjednoduší.
Prajeme veľa šťastia a kratšie čakacie doby na katastri nehnuteľností.
Prečítajte si aj náš článok o poplatkoch na katastri, ktorý nájdete v časti Aktuality.
Zdroj: Elektronické služby Ministerstvo vnútra SR